Arrow en catloze bochten gemonteerd, O2 sensors eraf en Rottweiler dongles erin, Cannister en SAS removal kits gemonteerd en een Rottweiler intake system.
Wat een wereld van verschil: Motor loopt mooier, rijdt soepeler (vooral in de lagere toerentallen). Voorheen was 2500rpm not done. Nu pakt hij soepel en met gemak vanaf 2000rpm op.
De zesde versnelling voelde aan als een overdrive. Nu niet meer.
De combinatie van de Arrow en de Rottweiler intake geeft een flink staccato voor de rijder. Best een beetje hard, naar mijn idee. Gebruik van de quickshifter geeft nu een extra dimensie, omdat je brute ploffen hoort bij up- of downshift.
Voor het relaxte rijgenot is het wellicht een beetje teveel van het goede. Vooral de intake kan oorverdovend zijn.
Gehoorbescherming aanbevolen (Maar dat moet sowiesoe eigenlijk altijd op de motor)
De volgende stap is de Powercommander V, om alles in balans te brengen. Maar dat hebben we nu bewust over geslagen om het verschil straks te kunnen zien en meten.
Binnenkort eerst weer op de testbank.