scrambler bouwen.
Plannen:
- scrambler/caferacer demper aliexpress €38 p..st. / Of motea rvs €250 Of korte rvs bij caferacerwebshop. Of mooie bronzen GPR: https://www.nr1motor.nl/gp-003-voor-yamaha-xj-900-2001.html (€855)
- uitlaat op maat maken, na collector liefst dubbel en RVS
RVS uitlaatbochten bij Roukama. DUUR: €325 (of gewoon eerst hittekoord om de roestige heen wikkelen) Alie: https://nl.aliexpress.com/item/1005002953409414.html
RVS collector €230 - Tweede schijf en remklauw, links. Lijkt van een Monster 600 of zo. Heb nog klauwen van Brembo liggen van Duc.
- mo.unit voor bedrading, etc. €365
- Twenty MX stuur + verhogers Aliexpress.
- Cross gasthandvat + koppelingshandvat, etc.
- RVS leidingwerk remmen. Heb nog liggen van Ali
- Retro kleine zwarte ronde koplamp, €85 Of chroom. En anders een LED koplamp en dan een gaas ervoor.
- kleine knippers, LED. Achterlicht met geintegreerde knippers.
- Eenvoudig dashboard. Of km-teller van caferacerwebshop: https://www.caferacerwebshop.com/nl/my-speedo-configureerbare-snelheidsmeter.html €133
Of een Garmin Zumo 660 als snelheidsmeter, via GPS. Scheelt weer kabels - klein voorspatbord (Caferacerwebshop en Louis.nl
- Kapje links bij tank: https://www.boessenkool-motoren.nl/webshop/yamaha-yx600t-radian/yamaha-yx600t-deksel-brandstofkraan/ €10,-
- Allroad banden erin met grote noppen. 16″velgen is heel moeilijk. €200
Achter: https://www.bandenleader.nl/motor-band/pirelli/mt-60-rs/150-80-b16-77h-907906
Voor: https://www.bandenleader.nl/motor-band/pirelli/mt-60-rs/130-90-b16-67h-1771805 - lederen tassen. Ali: https://nl.aliexpress.com/item/1005006269558266.html €53
- Carburateurs ultrasoon reinigen, reviseren, misschien andere sproeierset Tovami of revisieset Keyster zoeken. €150
Kenteken: MR-76-BS
VIN:
Kleurcode:
KM: 36847km
Type code:
bouwjaar 1988, in 1995 geïmporteerd.
Type: Yamaha YX600T
meldcode:
Aankoopdatum: 19-4-2025
Verzekerd: nee, geschorst
Eerste deel tenaamstellingscode:
tweede deel:
- Datum eerste tenaamstelling in Nederland: 23-1-1995
Datum eerste toelating: 30-6-1988 en zal dus helaas niet belastingvrij worden.
Datum laatste tenaamstelling: 2-2-2024
23-4-2025: Marktplaats, Kenteken uit 1987 gekocht + Frame + blok €75,=
Want deze wordt belastingvrij
Kenteken: MS-14-TN
VIN:
Kleurcode:
Type code:
bouwjaar 1987, in 1994 geïmporteerd.
Type: Yamaha YX600T
meldcode:
Aankoopdatum:
Verzekerd: nee, geschorst
Eerste deel tenaamstellingscode:
tweede deel:
- Datum eerste tenaamstelling in Nederland: 1-4-1994
Datum eerste toelating: 28-2-1987 en zal dus helaas niet belastingvrij worden.
Datum laatste tenaamstelling: 5-4-2025

Aanschafkosten:
- Aanschaf: €300,=
- reiskosten: €25,- combi met Buderus halen België en later frame/blok halen combinatie met olie ophalen Nijmegen.
- 2x Overschrijvingskosten + schorsen: 2x € 29,10 + € 13,10 (totaal: €84,40
- Aanschaf frame + blok 1987: €75
Secundaire kosten:
- Documentatie:
kosten:
Links:
Koplamp kap Derbi Senda: https://jdkmotoren.nl/product/1081/derbi-senda-xtreme-drd-koplamp-kap-wit
Koplampkap scrambler stijl: https://www.motorcyclesunited.eu/nl/scrambler-stijl-koplamp-kuip-voor-royal-enfield-in.html
Koplampkap, metaal retro: https://www.ebay.nl/itm/356448856596?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=1346-175129-2357-0&ssspo=vcja-W-qQ4S&sssrc=4429486&ssuid=iCh7bcEUTSC&var=&widget_ver=artemis&media=COPY
kentekenplaathouder achter achterwiel: https://www.bike-design.com/nl-be/product/10692/universal-motorcycle-license-plate-holder-for-the-central-mo
Bij caferacerwebshop: https://www.caferacerwebshop.com/en/20mm-rear-axle-rear-wheel-license-plate-holder-bl.html
Aankoopcheck:
Zit voorwiel in van een Yamaha. Onbekend welke, met een zwevende schfijf rechts en Brembo remklauw (identiek aan Ducati Monster)
Er kan ook links een zelfde schijf op en een remklauw. Heb nog gouden klauw van Ducati liggen. Die past precies, moet reviseren. Maar welke type schijf is het ??
Voorvork is USD, ook onbekend waarvan/waaruit. Is italiaans: Paioli, Sherco.
zelfgemaakt lelijk buddyseat, waar achterlicht zooi met parkers ana geschroefd zit. Verder Velcro gebruikt voor montage…
tank van binnen zwaar verroest en stinkende benzine.
Carburateurs aftappen, komt niks uit. Met benzinefles eraan, kraan open: Doorspoelen via aftapschroef. 1 van de linker carburateurs lekt. Benzine vliegt met rotgang eruit.
Starten: start wel en loopt goed. Geen getik, etc.
Stuur zit geen uitslag-begrenzer op, dus hendels tegen mooi gelakte tank gestoten.
Zit geen accu op, maar oude XRV accu werkt prima.
originele km-teller zit erop. Onbekende koplamp. Voorrem hendel is zwaar geoxideerd maar werkt wel.