Yamaha YX600T Scrambler Project

scrambler bouwen.
Plannen:

Kenteken: MR-76-BS
VIN:
Kleurcode:
KM: 36847km
Type code: 

bouwjaar 1988, in 1995 geïmporteerd.
Type: Yamaha YX600T
meldcode:
Aankoopdatum: 19-4-2025
Verzekerd: nee, geschorst
Eerste deel tenaamstellingscode: 
tweede deel: 

Datum eerste tenaamstelling in Nederland: 23-1-1995
Datum eerste toelating: 30-6-1988 en zal dus helaas niet belastingvrij worden.
Datum laatste tenaamstelling: 2-2-2024

23-4-2025: Marktplaats, Kenteken uit 1987 gekocht + Frame + blok €75,=
Want deze wordt belastingvrij

Kenteken: MS-14-TN
VIN:
Kleurcode:
Type code: 

bouwjaar 1987, in 1994 geïmporteerd.
Type: Yamaha YX600T
meldcode:
Aankoopdatum:
Verzekerd: nee, geschorst
Eerste deel tenaamstellingscode: 
tweede deel: 

Datum eerste tenaamstelling in Nederland: 1-4-1994
Datum eerste toelating: 28-2-1987 en zal dus helaas niet belastingvrij worden.
Datum laatste tenaamstelling: 5-4-2025

Logboek:

23-5: volledig gestript. Ook reserve frame.

22-5-25: frame demonteren. Veel werk met het oliefilter. De bout is verkloot en heb het eraf moeten flexen.  Gelukkig 2de frame + blok gekocht waar wel goede op zat.
Achterste onderste framebout is een klootbout. Gelukkig zit de originele wel goed op het reserve frame.
Uitlaat moeren gaan allemaal goed eraf, zit kopervet tussen. Wel even goed checken, is M6.

Aanschafkosten:

  • Aanschaf: €300,=
  • reiskosten: €25,- combi met Buderus halen België en later frame/blok halen combinatie met olie ophalen Nijmegen.
  • 2x Overschrijvingskosten + schorsen: 2x  € 29,10 + € 13,10 (totaal: €84,40
  • Aanschaf frame + blok 1987: €75

Secundaire kosten:

  • workshop manual: €39,95 incl verzending marktplaats
  • gebruikershandleiding: €4 incl verzending Ebay (een stapel van 6 boekjes)

kosten:

Links:

Koplamp kap Derbi Senda: https://jdkmotoren.nl/product/1081/derbi-senda-xtreme-drd-koplamp-kap-wit

Koplampkap scrambler stijl: https://www.motorcyclesunited.eu/nl/scrambler-stijl-koplamp-kuip-voor-royal-enfield-in.html

Koplampkap, metaal retro: https://www.ebay.nl/itm/356448856596?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=1346-175129-2357-0&ssspo=vcja-W-qQ4S&sssrc=4429486&ssuid=iCh7bcEUTSC&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

kentekenplaathouder achter achterwiel: https://www.bike-design.com/nl-be/product/10692/universal-motorcycle-license-plate-holder-for-the-central-mo
Bij caferacerwebshop: https://www.caferacerwebshop.com/en/20mm-rear-axle-rear-wheel-license-plate-holder-bl.html

 

Aankoopcheck:

Zit voorwiel in van een Yamaha. Onbekend welke, met een zwevende schfijf rechts en Brembo remklauw (identiek aan Ducati Monster)
Er kan ook links een zelfde schijf op en een remklauw. Heb nog gouden klauw van Ducati liggen. Die past precies, moet reviseren. Maar welke type schijf is het ??
Voorvork is USD, ook onbekend waarvan/waaruit. Is italiaans: Paioli, Sherco.
zelfgemaakt lelijk buddyseat, waar achterlicht zooi met parkers ana geschroefd zit. Verder Velcro gebruikt voor montage…
tank van binnen zwaar verroest en stinkende benzine.
Carburateurs aftappen, komt niks uit. Met benzinefles eraan, kraan open: Doorspoelen via aftapschroef. 1 van de linker carburateurs lekt. Benzine vliegt met rotgang eruit.
Starten: start wel en loopt goed. Geen getik, etc.
Stuur zit geen uitslag-begrenzer op, dus hendels tegen mooi gelakte tank gestoten.
Zit geen accu op, maar oude XRV accu werkt prima.
originele km-teller zit erop. Onbekende koplamp. Voorrem hendel is zwaar geoxideerd maar werkt wel.