Speciaalbouw

MotorSalon is gespecialiseerd in revisie, restauratie en tunen van motorfietsen.

Vele klassieke offroad en enduro motoren zijn de revue al gepasseerd: Honda XL en XR, Kawasaki’s, Suzuki, Yamaha, BMW, Ducati, etc.

Sinds 1992 werden al vele motorfietsen omgebouwd, gerestaureerd, gerepareerd of gereviseerd voor eigen projecten en opdrachtgevers.

Henk doet dit al ruim 40 jaar!
Enkele voorbeelden:

  • In 1993 een ombouw van een 1978 Kawasaki Z650 naar dragstyle chopper, eigen project (vele zelfgemaakte onderdelen).
  • Restauratie van een Kawasaki S2 driecilinder tweetakt 350cc
  • Volledige blokrevisie Honda CB650 voor klant.
  • Honda CB1100R (eigen project).
  • Voorvorkrevisies voor klanten.
  • Volledige revisie en restauratie KTM 125sx.
  • Blokrevisie KTM 250GS (uit 1984)
  • Diverse blokrevisiesHonda XL500/XL600 en XR500/XR600
  • Basisafstelling vering voor crossers.
  • Meerdere restauraties Honda CR250.
  • Blokrevisie Yamaha XT250.
  • Diverse BMW R1200GS verbeteringen en optimalisaties.
  • Tuning en verbeteren Ducati Monster 750
  • Tuning KTM 1290 Super Adventure: van 160pk naar 180pk, meer souplesse en minder brandstofverbruik.
  • Volledige restauratie van verslofte Suzuki V-strom DL1000
  • Vele speciaalonderdelen ontworpen en laten produceren
  • Honda Africa Twin restauratie en  revisie.
  • Honda Africa Twin rally ombouw.
  • Yamaha TDM900 motor tuning en optimalisatie.
  • Yamaha XTZ750 restauratie en verbetering rijwielgedeelte
  • Project TDM900 blok in XTZ750 met R1 voorvork USD ombouw.

Daarnaast ook veel: krukasrevisie, voorvorkrevisie, carburateur revisie (ook ultrasoon reinigen), tuning met Power Commander.

Door zijn achtergrond in de HBO Werktuigbouwkunde, jarenlange ervaring, netwerk en doorzettingsvermogen is “onmogelijk” eigenlijk een niet-bestaand woord.

Is je interesse gewekt? Zoek je iemand die in alle rust je “probleem” wil en kan oplossen? Neem dan eens contact op met Henk.
Henk werkt op projectbasis. Dus zodra jouw project “aan de beurt” is, krijgt die de 100% aandacht.

Het Monster liep slecht en viel uit. Brandstofpomp verplaatst (vanwege vapour lock) en een stage 2 Dynojet kit gemonteerd.

Deze V-strom 1000 was verschrikkelijk verprutst met slecht fluoriserend geel spuitwerk, etc, etc. Geheel onder handen genomen en een Black  Beauty van gemaakt.

Deze tijdmachine liep na jaren van stilstand niet meer goed. Carburateurs gereviseerd en nieuwe bobines/bougies, etc.