- https://www.reimo.com/ausbau-shop/t3-ausbau/
- https://beakerbus.nl/2014/boodschappenlijst-subaru-ombouw/
- https://jtcustoms.nl/
- https://subaruforum.nl/viewtopic.php?t=3315
- https://www.teedrie.nl/
- https://www.teedrie.nl/roestproblemen-bij-de-t3/
- https://www.teedrie.nl/aankooptips-t3/
- https://www.teedrie.nl/het-type-4-motorblok/
- https://dream-drive.nl/t3-engine/2-5-wbx-boxer
Plannen:
Motorblok reviseren, of een Subaru blok erin zetten met een automaatbak.
Extern opknappen en spuiten.
Intern naar eigen inzicht, of het refurbished originele Westfalia erin.
Een T3 van 1981 met een 2 liter CU motor voor 2950
Blijkt helaas een verrotte carrosserie te zijn. (roest rond de ramen, doorgerotte dorpels, flinke kruiproest in de naden. Dikke deuken in de schuifdeur en daarachter. Gaten in het spatscherm intern inde cabine. De wielkasten voelen netjes aan; lijkt al eens te zijn vervangen. Er is geprutst met popnagels, lasserij en glasvezel.
Deze bus bleek een totale ramp: Alles wat verrot kon zijn, was ook verrot !!
Dus mooi laten staan.
Sowieso is zo’n T3 een ramp voertuig vanwege die gepuntlaste naden in de carosserie: altijd kruiproest en is feitelijk niet te repareren.